<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d5057099818459025116\x26blogName\x3d%7B+27:40+%7D\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://keranaakuini-hamba.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://keranaakuini-hamba.blogspot.com/\x26vt\x3d-2978123783005699409', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
Syaima. 14. Malaysian.

"Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah."
(QS. Al Baqarah:286)


istighfar



MEMORIES



Inilah perjuangan..!
written on Friday, 16 August 2013 @ 03:18 ✈


In the name of Allah.......

Wah, sudah lama jejari manis ini tidak menaip uhuk uhuk { tersedak kejap }

Hmmm hmmm hmmmm nampaknya post lama semua dah delete. And here it is. A new post. A new life bebeh. 

Semua orang bertanya dan saya tahu anda-anda juga mempunya tanda soal yang gile-gempak-punya besar di atas kepala masing-masing, bukan? Heh jangan nafikan ya. Saya tahu okay *angkat kening. 

"Wei, cane kau boleh berubah do. Dulu rock. Sekarang alahai lembut je aku tengok"

"Pergh, syaima dah berubah si*. Tak ku sangka tak ku duga ~~"

"Awuck, napewW awucKzz leh berUubah eaah..? citEe argGh."

Hm susah nak cite pasal hijrah mijrah semua ni. Sebab semua tu atas takdir dan suratan Allah jugak. Allah boleh je nak bukak pintu hati sesiapa nak kasi hidayah kan..? And alhamdulillah Allah sudi lagi terima aku sebagai hamba-Nya. Sudi buka kembali hati aku yang selama ni tertutup bak digam oleh gam uhu cap gajah. Sudi lagi limpahkan kasih sayang buat aku. Dan paling penting.....

Sudi beri peluang untuk aku rebut kembali syurga-Nya.

Hm. 

Bila bukak balik cerita pasal "Macam mana aku boleh rasa yang Allah bukak pintu hati aku" ni, rasa sebak dan sedih tu sentiasa ada. Rasa nak nanges. Rasa macam dah potong bawang banyak sangat. Terharu. Rasa...... disayangi.

Pertama kali. Aku join program dan mata aku tak lepas tengok motivator.

Pertama kali. Aku join program dan telinga aku tajamkan dengar segala patah kata motivator.

Pertama kali. Aku join program dan tangan aku tak lekang dari pen yang terus gigih menulis.

Dan pertama kali juga. Aku join program dan hati aku bagaikan tersenyum. Tersenyum suka. Menghadap setiap perkataan yang motivator keluarkan.

And, i was like ; this programme is really awesome dowWwwW!

And thanks to TeenAce for that. 

Dekat TeenAce aku jumpa macam-macam manusia. 

Dan dalam kalangan manusia yang beratus tulah, aku jumpa mereka.

Mereka yang sentiasa cuba dekatkan diri dengan Allah. Sentiasa merindui sang pencipta. Sentiasa cuba memburu dan merebut peluang untuk masuk ke syurga, tempat kemenangan abadi. Dan sentiasa dan tak pernah penat lelah mengajak manusia menuju pada Rabb.

I really miss you......... kak ainina and kak iqa.


May Allah bless us forever.
{ 081613;1818 }


0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life