<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d5057099818459025116\x26blogName\x3d%7B+27:40+%7D\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://keranaakuini-hamba.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://keranaakuini-hamba.blogspot.com/\x26vt\x3d-2978123783005699409', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
Syaima. 14. Malaysian.

"Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah."
(QS. Al Baqarah:286)


istighfar



MEMORIES



Senyum palsu dah tak perlu.
written on Monday, 11 November 2013 @ 23:48 ✈



Assalamualaikum sahabat perjuanganku! Bagaimana imanmu?

Hari ini, hati ini terasa amat berbahagia. Entahlah. Mungkin penangan nasi goreng cili pedas buatan ibu sendiri hihihi.

Eh itu mungkin sebahagiannya. Tapi ada yang lebih membuatkan jiwa ini melonjak melompat bergumbira. Semua ini kerana......

UKHWAH

Sejujurnya, selama musim persekolahan terdapat sedikit perselisihan faham antara aku & seorang rakan dormku. Perselisihan yang hanya aku dan dia je yang faham. Walaupun pada mata semua ahli dorm, aku dan dia baik-baik saja. Boleh bergurau bergelak ketawa. Beriadah bersama. Berkongsi cerita.

Tapi di dalam hati siapa yang tau kan?

Aku dan dia berperang dan bermusuh di dalam diam. Ala-ala musuh dalam selimut hihihi {takde kena mengena}

Kami bergaduh hanya kerana soalan-soalan di ask.fm yang penuh misteri. Kami saling tuduh menuduh sesama sendiri. Dia kata aku. Aku kata dia. Walaupun hakikatnya, aku dan dia tiada apa-apa masalah sebenarnya. Tapi, entah.

Mungkin syaitan mahu kami bermusuhan kan?

"Bukankah Aku telah memerintahkan kepadamu hai Bani Adam supaya kamu tidak menyembah syaitan? Sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagi kamu. Dan hendaklah kamu menyembah-Ku. Inilah jalan yang lurus. Sesungguhnya syaitan itu telah menyesatkan sebahagian besar di antara kamu. Maka adakah kamu tidak memikirkan?" 

(Surah Ya Sin: 60-62)

Allah tertusuk jiwa ni bila baca ayat Al-Quran di atas. Segala pujian pada Allah yang membolak-balikkan hati manusia. 

Setelah beberapa lama kami bermusuhan, malam tadi Allah tunjukkan jalan penyelesainnya. Alhamdulillah. Subhanallah. Hanya itu yang mampu aku ungkapkan di kala itu. Aku tersenyum bahagia. Senyum palsu yang selama ini aku tampal di wajahku nampaknya harus ditanggal. Sudah tak perlu. Tarikh luput. 

Aku fikir aku dan dia tiada harapan untuk berbaik semula. Yalah, banyak dugaan yang aku dan dia tempuhi. Jatuh bangun sakit hancur lebur hati kami hanya Allah saja yang tahu. Tapi itulah....

Kuasa Allah kan?

Sedangkan batu pun bisa dilekukkan jika ditimpa air. Inikan hati manusia yang kuasa penaklukannya milik Allah. Boleh ke kita lawan? Harapan dalam mimpi mengigau lah nak lawan Allah kan :)

Tengoklah tuhan siapa hihihihi.

"kalau bersama waktu susah senang dan makan berkongsi pinggan, tu baru namanya kawan sepanjang zaman"

Sayonara jahilliyah
{ 121113;0349 }



0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life